موسیقی ما - جواد رهبر: «قاتلین بالفطره» (1994) با صدای لئونارد کوهن و دو ترانهٔ اساسی از آلبوم «آینده» او شروع و تمام میشود؛ «چشم به راه معجزه» آغازگر فیلم است. در ابتدای اثر، استون هنوز امیدوار است که آیندهٔ بشر شاید که با معجزهای روبهراه بشود ولی ترانهٔ گس و تلخِ کوهن با عنوان «آینده» مُهر باطلی بر تمامی امیدهای استون در این فیلم میزند و به تماشاگر میفهماند که آینده هم چیزی جز جنگ و خونریزی نخواهد بود. صدای زخم خورده و گرفتهٔ لئونارد کوهن پیش از این هم به کمک رابرت آلتمن آمده بود تا در شاهکاری مثل «مک کیب و خانم میلر» به بهترین نحو از آن استفاده بکند. الیور استون سابقهای طولانی در استفاده از موسیقی در آثارش دارد و فیلم «دِ دورز» (1991) را هم براساس زندگی جیم موریسون، خوانندهٔ افسانهای گروه «دِ دورز»، ساخته که در آن هم از ترانههای اریژینال گروه استفاده کرده و هم اینکه مسئولیت اجرای مجدد بعضی از ترانهها را به وال کیلمر، بازیگر نقش جیم موریسون، سپرده است. اما یکی ترانههای به یادماندنی در آثار الیور استون، ترانهٔ «روز خیلی خوبی است» با صدای پگی لی است که از آن بر روی عنوانبندی آغازین و پایانی فیلم «دور برگردان» (1997) استفاده شده است. در این فیلم نوای موسیقی کانتری و صدای گوشنواز خوانندگانی مثل پتسی کلاین، جانی کش و ریکی نلسون هم بسیار به یادماندنی است.
افزودن یک دیدگاه جدید